zaterdag 9 juli 2016

Delfzijl C2000

Het duurde wat langer dan gedacht voordat ik met auto en BC15X weer in Delfzijl was. De mast bij het station staat er nog steeds:





Op het parkeerterrein naast het station eerst met, en later zonder de verzwakker (met goede UHF buitenantenne) de C2000 band bekeken. Er is daar gek genoeg niets knalhard:




En ter vergelijking de bandscope ergens tussen 425 en 429 MHz laten zoeken. Daar waren veel sterkere signalen:

Ik bemoei me verder weinig met C2000, maar ik zie nu dat er wordt gewerkt een een vernieuwing van het systeem en dat het aanbrengen van nieuwe antennes daar deel van uitmaakt. Die nieuwe antennes zouden nodig zijn vanwege het gebruik van een grotere frequentieband.

2 opmerkingen:

  1. Vandaag is de mast ontmanteld en per dieplader zijn de mastdelen afgevoerd. Gr. Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je! C2000 masten die ontmanteld worden, ik had toen ze ermee begonnen zo rond 2003 niet de verwachting dat dat in 2016 al zou gaan gebeuren..

    BeantwoordenVerwijderen